
Marka SEAT S.A. w pierwszej połowie 2025 roku mierzyła się z trudnościami rynkowymi – unijnymi cłami na model CUPRA Tavascan, rosnącymi kosztami materiałów, zmianami w strukturze sprzedaży i silną konkurencją. Dodatkowym wyzwaniem była planowana redukcja produkcji w fabryce Martorell w związku z przygotowaniami do produkcji miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen od 2026 roku.
Mimo to należąca do grupy Volkswagena firma poprawiła wyniki w drugim kwartale – zysk operacyjny wzrósł z 5 mln euro w Q1 do 38 mln euro w Q2. Dostawy ogółem wyniosły 302 600 pojazdów (+1,7 proc. r/r), a sprzedaż aut w pełni elektrycznych wzrosła aż o 105,3 proc. CUPRA odnotowała rekordowe wyniki – 167 600 dostarczonych pojazdów (+33,4 proc.) i zbliża się do 1 miliona sprzedanych aut od 2018 roku.
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje CUPRA Formentor (54 700 szt.). Marka kontynuuje strategię elektryfikacji i przygotowuje się do premiery modelu CUPRA Raval. Ze względu na globalne warunki rynkowe przesunięto planowany debiut CUPRY na rynku USA po 2030 roku.
SEAT S.A. zanotował spadek przychodów do 7,6 mld euro (-2 proc.) oraz zysk operacyjny niższy o 90,6 proc.. Hiszpańska marka pozostaje jednak zdeterminowana, by realizować długofalową strategię rozwoju, elektryfikacji i ekspansji na rynki globalne.