
Volkswagen wprowadzając serię modeli sygnowaną oznaczeniem ID. zapomniał, że jego klienci wolą klasyczne nazwy. Z tego powodu od teraz elektryki po inicjałach ID. będą nosić klasyczne nazwy modeli. Na pierwszy ogień ID2.
Od jakiegoś czasu chodziły słuchy o tym, że Volkswagen przemyślał swoją strategię nazewnictwa pojazdów elektrycznych, ale szczegóły były tajemnicą. Aż do teraz.
Klasyczna nazwa elektrycznego Volkswagena
Firma potwierdziła, że "wersja produkcyjna koncepcyjnego modelu ID.2 będzie nosić nazwę ID. Polo, a najbardziej sportowa wersja będzie nosić oznaczenie GTI, co jest nowością w przypadku elektrycznego Volkswagena".
Firma twierdzi, że nazwy modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Mają być one synonimem silnej marki. Z tego powodu ma się pojawić ID. Polo, które jest dopiero początkiem zmian.
To podejście oznacza, że Volkswagen połączy swoje klasyczne nazwy modeli z początkiem ID dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Otwiera to drzwi do możliwości, takich jak ID. Tiguan. Aby podkreślić tę zmianę, firma zaprezentowała zakamuflowane wersje zarówno standardowego ID. Polo, jak i ID. Polo GTI. Jest to przedsmak tego, co pojawi się w przyszłym roku.
Już nie ID. 2 tylko ID. Polo
Modele produkcyjne pozostają wierne konceptom ID.2 i ID.2 GTI. Nie jest to niczym zaskakującym, biorąc pod uwagę, że oba modele zostały już zaprezentowane jako samochody niemalże produkcyjne, a nie jako odległe prototypy.
Ogólny design cechuje się typową dla Volkswagena powściągliwością, podczas gdy wersja GTI wyostrza krawędzie dzięki większym kołom, subtelnie poszerzonym nadkolom, specjalnym zderzakom, przedniemu dyfuzorowi i dzielonemu spojlerowi na klapie bagażnika. Auto jest niższe, jak można się spodziewać po GTI.
Podwozie ID. Polo zbudowano na platformie MEB Entry, przeznaczonej wyłącznie do samochodów elektrycznych. Ma 4053 mm długości, 1816 mm szerokości i 1530 mm wysokości, co czyni go nieznacznie większym od Alpine A290. Oczekuje się, że wszystkie wersje będą miały jeden silnik, który będzie napędzać przednie koła. W przypadku GTI moc ma wynieść 223 KM, a plotki wskazują na jeszcze bardziej zaawansowaną wersję Clubsport w niedalekiej przyszłości.
Premiera ID. Polo w Europie planowana jest na początek 2026 roku. Na targach w Monachium firma zaprezentuje również ID.Cross Concept, kompaktowego elektrycznego SUV-a, który jest zapowiedzią produkcyjnego ID.Cross. Premiera planowana jest na koniec 2026 roku i będzie ona elektrycznym odpowiednikiem T-Crossa.
Źródło: moto.pl