Stellantis ogłasza szacunkową skonsolidowaną liczbę dostaw w trzecim kwartale 2025 roku wynoszącą 1,3 mln sztuk, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim rokiem

Stellantis N.V. opublikował dziś szacunkowe dane dotyczące skonsolidowanych dostaw. Termin „dostawy” odnosi się do liczby pojazdów przekazanych dealerom, dystrybutorom lub bezpośrednio klientom detalicznym i flotowym, co stanowi podstawę do rozpoznania przychodu.

Skonsolidowane dostawy za trzy miesiące zakończone w dniu 30 września 2025 r. oszacowano na 1,3 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost ten wynika w dużej mierze z sytuacji w Ameryce Północnej, przy jednoczesnym wsparciu ze strony wzrostu dostaw w ujęciu rocznym w regionie Roszerzonej Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

                   

  • Ameryka Północna odnotowała szczególnie silne ożywienie w trzecim kwartale – dostawy wzrosły o około 104 tysiące sztuk w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku, co oznacza wzrost o 35% w ujęciu rok do roku, obejmując pierwsze dostawy modelu Ram 1500 z silnikiem HEMI® V8. Ta znacząca poprawa wynika przede wszystkim z korzyści płynących z ustabilizowania poziomu zapasów w porównaniu z ubiegłoroczną inicjatywą redukcji stanów magazynowych, która spowodowała tymczasowe ograniczenia produkcji.
  • W trzecim kwartale dostawy w regionie Rozszerzonej Europy wzrosły o około 38 tysięcy sztuk, co oznacza wzrost o 8% w ujęciu rok do roku. Wzrost ten wynikał głównie z rozpoczęcia produkcji czterech nowo wprowadzonych modeli opartych na platformie „Smart Car” dla segmentu B: Citroëna C3, Citroëna C3 Aircross, Opla Frontery oraz Fiata Grande Panda, które nie były produkowane w analogicznym okresie ubiegłego roku. Korzyści wynikające ze wzrostu produkcji nowo wprowadzonych modeli zostały częściowo zniwelowane przez niższy wolumen sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych (LCV), a także niższy poziom sprzedaży na niektórych rynkach o dużej skali.
  • W pozostałych regionach, w których Stellantis prowadzi działalność, łączny wolumen sprzedaży wzrósł o 10 tysięcy sztuk netto, co stanowi wzrost o 3% w ujęciu rok do roku. Wzrost ten był spowodowany przede wszystkim 21% wzrostem w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, częściowo zniwelowanym przez niewielki, 3% spadek sprzedaży w Ameryce Południowej. Wzrost sprzedaży na Bliskim Wschodzie i w Afryce o 16 tysięcy sztuk odzwierciedla przede wszystkim zwiększenie produkcji lokalnej samochodów marki FIAT w Algierii oraz pozytywny trend rynkowy w Turcji i Egipcie. W Ameryce Południowej niewielki spadek w ujęciu rok do roku o 7 tysięcy pojazdów w trzecim kwartale 2025 roku wynika przede wszystkim z wyjątkowo wysokiego poziomu odniesienia w trzecim kwartale 2024 roku, kiedy spółka Stellantis zintensyfikowała sprzedaż w celu zniwelowania negatywnych skutków opóźnień w dostawach do Brazylii spowodowanych przez powódź w Rio Grande do Sul w drugim kwartale 2024 roku.

 

UWAGI

1. Sprzedaż skonsolidowana obejmuje sprzedaż realizowaną przez skonsolidowane spółki zależne Spółki, która dotyczy nowych pojazdów zafakturowanych na rzecz stron trzecich (dealerów/importerów lub klientów końcowych). Przedstawiony tutaj wolumen sprzedaży łącznej za III kwartał 2025 roku to dane nieaudytowane, które mogą ulec korekcie.

Źródło: Stellantis