Grupa Volkswagen zwiększa globalne dostawy do 6,6 mln pojazdów na koniec września

„Grupa Volkswagen nieznacznie zwiększyła globalne dostawy w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Korzystamy z utrzymującego się pozytywnego impulsu, jaki daje szeroko zakrojona ofensywa produktowa – łącznie 60 nowych modeli naszych marek w tym i poprzednim roku. Pojazdy te cieszą się ogromną popularnością wśród klientów, o czym świadczy 17-procentowy wzrost liczby zamówień w Europie Zachodniej. Udało nam się zrekompensować trudne warunki w Chinach i USA dzięki znaczącym wzrostom w Ameryce Południowej i Europie. W naszym macierzystym regionie – Europie – odnotowaliśmy w samym trzecim kwartale wzrost o 8 procent. Nasze w pełni elektryczne modele są kluczowym motorem tego pozytywnego trendu. Do końca września dostarczyliśmy w Europie około 80 procent więcej takich pojazdów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a na całym świecie – o około 40 procent więcej. Pierwsze dziewięć miesięcy pokazuje jednak jedno bardzo wyraźnie: aby odnieść sukces w tym wymagającym otoczeniu rynkowym, musimy nadal w pełni koncentrować się na realizacji naszej ogólnogrupowej ofensywy produktowej i trwających programów poprawy efektywności.” Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy ds. sprzedaży

Kluczowe dane

6,60 mln pojazdów dostarczonych na świecie po 9 miesiącach – wzrost o 1% r/r (2024: 6,52 mln).
Wzrosty w Ameryce Południowej (+15%), Europie Zachodniej (+3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (+10%) zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-4%) i Ameryce Północnej (-8%).

717 500 dostarczonych samochodów elektrycznych (BEV) do końca września – wzrost o 42% r/r (2024: 506 600).
Silny wzrost dostaw samochodów elektrycznych w Europie (+78%) i USA (+85%), spadek w Chinach (-43%) zgodnie z planem – przed wprowadzeniem nowych modeli elektrycznych. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku BEV w Europie (udział ok. 27%). Globalny udział BEV po trzech kwartałach wzrósł z 8% do 11%, a w Europie Zachodniej z 12% do 20%.

Liczba nowych zamówień w Europie Zachodniej wzrosła o 17% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.
Wzrost napędzają przede wszystkim nowe modele wszystkich typów napędu, takie jak: VW ID.7 Tourer, VW Transporter/Multivan, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz Porsche 911.
Zamówienia na samochody elektryczne wzrosły szczególnie dynamicznie (+64%) i stanowią około 22% wszystkich zamówień w regionie.

299 000 dostarczone hybrydy PHEV na świecie – wzrost o 55% r/r (2024: 193 000).
Rosnący popyt na drugą generację hybryd plug-in (PHEV) o zasięgu elektrycznym do 143 km¹.

Rozwój w głównych regionach

Europa
Dostarczono łącznie 2 907 500 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1%. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3,2%, a w Europie Środkowej i Wschodniej – 10,2%. Na rynku niemieckim przekazano klientom o 4,6% więcej pojazdów.

Ameryka Północna
708 800 klientów odebrało pojazdy marek Grupy – o 7,8% mniej niż rok wcześniej. Na głównym rynku – USA – spadek wyniósł 9,3%, w trudnym otoczeniu związanym z sytuacją z cłami.

Ameryka Południowa
Region zanotował największy wzrost – o 14,9%, do 481 800 pojazdów. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 6,8%.

Azja i Pacyfik
Spadek o 2,8% do 2 208 000 pojazdów, głównie z powodu intensywnej konkurencji w Chinach. W segmencie BEV dostawy spadły zgodnie z planem, przed premierami nowych modeli. We wszystkich typach napędu łączny spadek o 4% był zgodny z oczekiwaniami.

Najlepiej sprzedające się modele elektryczne (BEV)

Volkswagen ID.4/ID.5

128,900

Volkswagen ID.3

88,800

Audi Q4 e-tron (incl. Sportback)

65,700

Audi Q6 e-tron (incl. Sportback)

63,800

Škoda Elroq

60,400

Škoda Enyaq (incl. Coupé)

58,100

Volkswagen ID.7 (incl. Tourer)

55,500

Volkswagen ID. Buzz (incl. Cargo)

42,900

Porsche Macan

36,300

CUPRA Born

32,900


1) Volkswagen Golf 1.5 eHybrid: średnie zużycie energii 15,6–14,6 kWh/100 km + 0,3 l/100 km; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 5,3–5,0 l/100 km; emisja CO 7–6 g/km (klasa B); emisja CO przy rozładowanym akumulatorze: klasa D–C.

Kluczowe dane

6,60 mln pojazdów dostarczonych na świecie po 9 miesiącach – wzrost o 1% r/r (2024: 6,52 mln).

Wzrosty w Ameryce Południowej (+15%), Europie Zachodniej (+3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (+10%) zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-4%) i Ameryce Północnej (-8%).

717 500 dostarczonych samochodów elektrycznych (BEV) do końca września – wzrost o 42% r/r (2024: 506 600).

Silny wzrost dostaw samochodów elektrycznych w Europie (+78%) i USA (+85%), spadek w Chinach (-43%) zgodnie z planem – przed wprowadzeniem nowych modeli elektrycznych. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku BEV w Europie (udział ok. 27%). Globalny udział BEV po trzech kwartałach wzrósł z 8% do 11%, a w Europie Zachodniej z 12% do 20%.

Liczba nowych zamówień w Europie Zachodniej wzrosła o 17% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.

Wzrost napędzają przede wszystkim nowe modele wszystkich typów napędu, takie jak: VW ID.7 Tourer, VW Transporter/Multivan, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz Porsche 911.
Zamówienia na samochody elektryczne wzrosły szczególnie dynamicznie (+64%) i stanowią około 22% wszystkich zamówień w regionie.


299 000 dostarczone hybrydy PHEV na świecie – wzrost o 55% r/r (2024: 193 000).

Rosnący popyt na drugą generację hybryd plug-in (PHEV) o zasięgu elektrycznym do 143 km¹.

Rozwój w głównych regionach

Europa
Dostarczono łącznie 2 907 500 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1%. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3,2%, a w Europie Środkowej i Wschodniej – 10,2%. Na rynku niemieckim przekazano klientom o 4,6% więcej pojazdów.

Ameryka Północna
708 800 klientów odebrało pojazdy marek Grupy – o 7,8% mniej niż rok wcześniej. Na głównym rynku – USA – spadek wyniósł 9,3%, w trudnym otoczeniu związanym z sytuacją z cłami.

Ameryka Południowa
Region zanotował największy wzrost – o 14,9%, do 481 800 pojazdów. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 6,8%.

Azja i Pacyfik
Spadek o 2,8% do 2 208 000 pojazdów, głównie z powodu intensywnej konkurencji w Chinach. W segmencie BEV dostawy spadły zgodnie z planem, przed premierami nowych modeli. We wszystkich typach napędu łączny spadek o 4% był zgodny z oczekiwaniami.

Najlepiej sprzedające się modele elektryczne (BEV)

Volkswagen ID.4/ID.5

128,900

Volkswagen ID.3

88,800

Audi Q4 e-tron (incl. Sportback)

65,700

Audi Q6 e-tron (incl. Sportback)

63,800

Škoda Elroq

60,400

Škoda Enyaq (incl. Coupé)

58,100

Volkswagen ID.7 (incl. Tourer)

55,500

Volkswagen ID. Buzz (incl. Cargo)

42,900

Porsche Macan

36,300

CUPRA Born

32,900

1) Volkswagen Golf 1.5 eHybrid: średnie zużycie energii 15,6–14,6 kWh/100 km + 0,3 l/100 km; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 5,3–5,0 l/100 km; emisja CO 7–6 g/km (klasa B); emisja CO przy rozładowanym akumulatorze: klasa D–C.

Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – wszystkie typy napędów

 

 

VII-IX 2025

VII-IX 2024

Delta

I-IX 2025

I-IX 2024

Delta (%)

Europa Zachodnia

802,800

743,600

+8.0

2,501,300

2,424,600

+3.2

Europa Środkowa i Wschodnia

133,100

117,000

+13.7

406,200

368,600

+10.2

Ameryka Północna

246,900

273,800

-9.8

708,800

769,000

-7.8

Ameryka Południowa

179,700

163,800

+9.7

481,800

419,100

+14.9

Chiny

660,300

711,500

-7.2

1,974,000

2,056,600

-4.0

Reszta rejonu Azji i Pacyfiku

76,800

70,300

+9.2

233,900

214,800

+8.9

Bliski Wschód/Afryka

99,300

96,400

+3.0

298,100

271,700

+9.7

Świat

2,198,800

2,176,300

+1.0

6,604,100

6,524,400

+1.2

 

Dostawy do klientów (marki)

VII-IX 2025

VII-IX 2024

Delta

I-IX 2025

I-IX 2024

Delta (%)

Brand Group Core

1,664,200

1,613,600

+3.1

4,975,900

4,801,600

+3.6

Volkswagen Samochody Osobowe

1,172,200

1,176,400

-0.4

3,492,500

3,396,800

+2.8

Škoda

256,300

222,700

+15.1

765,700

671,300

+14.1

SEAT/CUPRA

136,900

124,700

+9.8

439,500

422,100

+4.1

Volkswagen Samochody Dostawcze

98,800

89,800

+10.0

278,200

311,500

-10.7

Brand Group Progressive

397,100

407,400

-2.5

1,191,100

1,251,400

-4.8

Audi

392,200

402,600

-2.6

1,175,800

1,235,600

-4.8

Bentley

2,400

1,900

+23.9

7,200

7,400

-2.0

Lamborghini

2,500

2,900

-13.8

8,100

8,400

-3.2

Brand Group Sport Luxury

66,100

70,100

-5.7

212,500

226,000

-6.0

Porsche

66,100

70,100

-5.7

212,500

226,000

-6.0

Brand Group
Trucks / TRATON

71,500

85,300

-16.2

224,600

245,400

-8.5

MAN

24,600

19,800

+24.7

71,700

68,900

+4.0

Volkswagen Truck & Bus

11,900

12,400

-4.0

36,600

35,700

+2.5

Scania

21,500

21,700

-0.9

68,400

74,000

-7.6

International

13,400

31,500

-57.3

48,000

66,800

-28.2

Grupa Volkswagen (łącznie)

2,198,800

2,176,300

+1.0

6,604,100

6,524,400

+1.2

Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – samochody elektryczne (BEV)

Dostawy do klientów (rynki)

VII-IX 2025

VII-IX 2024

Delta

I-IX 2025

I-IX 2024

Delta (%)

Europa

174,700

109,200

+60.0

522,600

293,300

+78.2

USA

37,400

11,900

+213.5

68,700

37,100

+85.2

Chiny

25,800

57,500

-55.2

85,100

148,100

-42.5

Reszta świata

14,100

10,700

+31.7

41,100

28,100

+46.6

Świat

252,100

189,300

+33.1

717,500

506,600

+41.7

 

VII-IX 2025

VII-IX 2024

Delta

I-IX 2025

I-IX 2024

Delta (%)

Brand Group Core

174,500

142,300

+22.6

503,100

373,200

+34.8

Volkswagen Samochody Osobowe

95,100

102,700

-7.4

287,700

271,200

+6.1

Škoda

45,600

21,300

+113.8

118,500

50,800

+133.5

SEAT/CUPRA

19,800

12,900

+53.7

57,300

31,200

+84.0

Volkswagen Samochody Dostawcze

14,100

5,400

+162.1

39,600

20,100

+97.2

Brand Group Progressive

62,000

39,100

+58.6

163,400

115,800

+41.1

Audi

62,000

39,100

+58.6

163,400

115,800

+41.1

Bentley

-

-

-

-

-

-

Lamborghini

-

-

-

-

-

-

Brand Group Sport Luxury

14,700

7,400

+98.2

48,900

16,400

+197.4

Porsche

14,700

7,400

+98.2

48,900

16,400

+197.4

Brand Group
Trucks / TRATON

80

50

+54.9

2,100

1,100

+82.6

MAN

290

150

+95.9

1,090

380

+183.6

Volkswagen Truck & Bus

10

10

-42.9

60

100

-43.9

Scania

160

80

+98.8

380

190

+101.1

International

360

290

+26.3

540

460

+17.4

Grupa Volkswagen (łącznie)

252,100

189,300

+33.1

717,500

506,600

+41.7

Źródło: Volkswagen Group