„Grupa Volkswagen nieznacznie zwiększyła globalne dostawy w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Korzystamy z utrzymującego się pozytywnego impulsu, jaki daje szeroko zakrojona ofensywa produktowa – łącznie 60 nowych modeli naszych marek w tym i poprzednim roku. Pojazdy te cieszą się ogromną popularnością wśród klientów, o czym świadczy 17-procentowy wzrost liczby zamówień w Europie Zachodniej. Udało nam się zrekompensować trudne warunki w Chinach i USA dzięki znaczącym wzrostom w Ameryce Południowej i Europie. W naszym macierzystym regionie – Europie – odnotowaliśmy w samym trzecim kwartale wzrost o 8 procent. Nasze w pełni elektryczne modele są kluczowym motorem tego pozytywnego trendu. Do końca września dostarczyliśmy w Europie około 80 procent więcej takich pojazdów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a na całym świecie – o około 40 procent więcej. Pierwsze dziewięć miesięcy pokazuje jednak jedno bardzo wyraźnie: aby odnieść sukces w tym wymagającym otoczeniu rynkowym, musimy nadal w pełni koncentrować się na realizacji naszej ogólnogrupowej ofensywy produktowej i trwających programów poprawy efektywności.” Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy ds. sprzedaży
Kluczowe dane
6,60 mln pojazdów dostarczonych na świecie po 9 miesiącach – wzrost o 1% r/r (2024: 6,52 mln).
Wzrosty w Ameryce Południowej (+15%), Europie Zachodniej (+3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (+10%) zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-4%) i Ameryce Północnej (-8%).
717 500 dostarczonych samochodów elektrycznych (BEV) do końca września – wzrost o 42% r/r (2024: 506 600).
Silny wzrost dostaw samochodów elektrycznych w Europie (+78%) i USA (+85%), spadek w Chinach (-43%) zgodnie z planem – przed wprowadzeniem nowych modeli elektrycznych. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku BEV w Europie (udział ok. 27%). Globalny udział BEV po trzech kwartałach wzrósł z 8% do 11%, a w Europie Zachodniej z 12% do 20%.
Liczba nowych zamówień w Europie Zachodniej wzrosła o 17% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.
Wzrost napędzają przede wszystkim nowe modele wszystkich typów napędu, takie jak: VW ID.7 Tourer, VW Transporter/Multivan, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz Porsche 911.
Zamówienia na samochody elektryczne wzrosły szczególnie dynamicznie (+64%) i stanowią około 22% wszystkich zamówień w regionie.
299 000 dostarczone hybrydy PHEV na świecie – wzrost o 55% r/r (2024: 193 000).
Rosnący popyt na drugą generację hybryd plug-in (PHEV) o zasięgu elektrycznym do 143 km¹.
Rozwój w głównych regionach
Europa
Dostarczono łącznie 2 907 500 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1%. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3,2%, a w Europie Środkowej i Wschodniej – 10,2%. Na rynku niemieckim przekazano klientom o 4,6% więcej pojazdów.
Ameryka Północna
708 800 klientów odebrało pojazdy marek Grupy – o 7,8% mniej niż rok wcześniej. Na głównym rynku – USA – spadek wyniósł 9,3%, w trudnym otoczeniu związanym z sytuacją z cłami.
Ameryka Południowa
Region zanotował największy wzrost – o 14,9%, do 481 800 pojazdów. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 6,8%.
Azja i Pacyfik
Spadek o 2,8% do 2 208 000 pojazdów, głównie z powodu intensywnej konkurencji w Chinach. W segmencie BEV dostawy spadły zgodnie z planem, przed premierami nowych modeli. We wszystkich typach napędu łączny spadek o 4% był zgodny z oczekiwaniami.
Najlepiej sprzedające się modele elektryczne (BEV)
|
Volkswagen ID.4/ID.5 |
128,900 |
|
Volkswagen ID.3 |
88,800 |
|
Audi Q4 e-tron (incl. Sportback) |
65,700 |
|
Audi Q6 e-tron (incl. Sportback) |
63,800 |
|
Škoda Elroq |
60,400 |
|
Škoda Enyaq (incl. Coupé) |
58,100 |
|
Volkswagen ID.7 (incl. Tourer) |
55,500 |
|
Volkswagen ID. Buzz (incl. Cargo) |
42,900 |
|
Porsche Macan |
36,300 |
|
CUPRA Born |
32,900 |
1) Volkswagen Golf 1.5 eHybrid: średnie zużycie energii 15,6–14,6 kWh/100 km + 0,3 l/100 km; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 5,3–5,0 l/100 km; emisja CO₂ 7–6 g/km (klasa B); emisja CO₂ przy rozładowanym akumulatorze: klasa D–C.
Kluczowe dane
6,60 mln pojazdów dostarczonych na świecie po 9 miesiącach – wzrost o 1% r/r (2024: 6,52 mln).
Wzrosty w Ameryce Południowej (+15%), Europie Zachodniej (+3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (+10%) zrekompensowały spodziewane spadki w Chinach (-4%) i Ameryce Północnej (-8%).
717 500 dostarczonych samochodów elektrycznych (BEV) do końca września – wzrost o 42% r/r (2024: 506 600).
Silny wzrost dostaw samochodów elektrycznych w Europie (+78%) i USA (+85%), spadek w Chinach (-43%) zgodnie z planem – przed wprowadzeniem nowych modeli elektrycznych. Grupa Volkswagen pozostaje liderem rynku BEV w Europie (udział ok. 27%). Globalny udział BEV po trzech kwartałach wzrósł z 8% do 11%, a w Europie Zachodniej z 12% do 20%.
Liczba nowych zamówień w Europie Zachodniej wzrosła o 17% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.
Wzrost napędzają przede wszystkim nowe modele wszystkich typów napędu, takie jak: VW ID.7 Tourer, VW Transporter/Multivan, CUPRA Terramar, Škoda Elroq, Audi Q6 e-tron oraz Porsche 911.
Zamówienia na samochody elektryczne wzrosły szczególnie dynamicznie (+64%) i stanowią około 22% wszystkich zamówień w regionie.
299 000 dostarczone hybrydy PHEV na świecie – wzrost o 55% r/r (2024: 193 000).
Rosnący popyt na drugą generację hybryd plug-in (PHEV) o zasięgu elektrycznym do 143 km¹.
Rozwój w głównych regionach
Europa
Dostarczono łącznie 2 907 500 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1%. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 3,2%, a w Europie Środkowej i Wschodniej – 10,2%. Na rynku niemieckim przekazano klientom o 4,6% więcej pojazdów.
Ameryka Północna
708 800 klientów odebrało pojazdy marek Grupy – o 7,8% mniej niż rok wcześniej. Na głównym rynku – USA – spadek wyniósł 9,3%, w trudnym otoczeniu związanym z sytuacją z cłami.
Ameryka Południowa
Region zanotował największy wzrost – o 14,9%, do 481 800 pojazdów. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 6,8%.
Azja i Pacyfik
Spadek o 2,8% do 2 208 000 pojazdów, głównie z powodu intensywnej konkurencji w Chinach. W segmencie BEV dostawy spadły zgodnie z planem, przed premierami nowych modeli. We wszystkich typach napędu łączny spadek o 4% był zgodny z oczekiwaniami.
Najlepiej sprzedające się modele elektryczne (BEV)
|
Volkswagen ID.4/ID.5 |
128,900 |
|
Volkswagen ID.3 |
88,800 |
|
Audi Q4 e-tron (incl. Sportback) |
65,700 |
|
Audi Q6 e-tron (incl. Sportback) |
63,800 |
|
Škoda Elroq |
60,400 |
|
Škoda Enyaq (incl. Coupé) |
58,100 |
|
Volkswagen ID.7 (incl. Tourer) |
55,500 |
|
Volkswagen ID. Buzz (incl. Cargo) |
42,900 |
|
Porsche Macan |
36,300 |
|
CUPRA Born |
32,900 |
1) Volkswagen Golf 1.5 eHybrid: średnie zużycie energii 15,6–14,6 kWh/100 km + 0,3 l/100 km; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze 5,3–5,0 l/100 km; emisja CO₂ 7–6 g/km (klasa B); emisja CO₂ przy rozładowanym akumulatorze: klasa D–C.
Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – wszystkie typy napędów
|
VII-IX 2025 |
VII-IX 2024 |
Delta |
I-IX 2025 |
I-IX 2024 |
Delta (%) |
|
|
Europa Zachodnia |
802,800 |
743,600 |
+8.0 |
2,501,300 |
2,424,600 |
+3.2 |
|
Europa Środkowa i Wschodnia |
133,100 |
117,000 |
+13.7 |
406,200 |
368,600 |
+10.2 |
|
Ameryka Północna |
246,900 |
273,800 |
-9.8 |
708,800 |
769,000 |
-7.8 |
|
Ameryka Południowa |
179,700 |
163,800 |
+9.7 |
481,800 |
419,100 |
+14.9 |
|
Chiny |
660,300 |
711,500 |
-7.2 |
1,974,000 |
2,056,600 |
-4.0 |
|
Reszta rejonu Azji i Pacyfiku |
76,800 |
70,300 |
+9.2 |
233,900 |
214,800 |
+8.9 |
|
Bliski Wschód/Afryka |
99,300 |
96,400 |
+3.0 |
298,100 |
271,700 |
+9.7 |
|
Świat |
2,198,800 |
2,176,300 |
+1.0 |
6,604,100 |
6,524,400 |
+1.2 |
|
Dostawy do klientów (marki) |
VII-IX 2025 |
VII-IX 2024 |
Delta |
I-IX 2025 |
I-IX 2024 |
Delta (%) |
|
Brand Group Core |
1,664,200 |
1,613,600 |
+3.1 |
4,975,900 |
4,801,600 |
+3.6 |
|
Volkswagen Samochody Osobowe |
1,172,200 |
1,176,400 |
-0.4 |
3,492,500 |
3,396,800 |
+2.8 |
|
Škoda |
256,300 |
222,700 |
+15.1 |
765,700 |
671,300 |
+14.1 |
|
SEAT/CUPRA |
136,900 |
124,700 |
+9.8 |
439,500 |
422,100 |
+4.1 |
|
Volkswagen Samochody Dostawcze |
98,800 |
89,800 |
+10.0 |
278,200 |
311,500 |
-10.7 |
|
Brand Group Progressive |
397,100 |
407,400 |
-2.5 |
1,191,100 |
1,251,400 |
-4.8 |
|
Audi |
392,200 |
402,600 |
-2.6 |
1,175,800 |
1,235,600 |
-4.8 |
|
Bentley |
2,400 |
1,900 |
+23.9 |
7,200 |
7,400 |
-2.0 |
|
Lamborghini |
2,500 |
2,900 |
-13.8 |
8,100 |
8,400 |
-3.2 |
|
Brand Group Sport Luxury |
66,100 |
70,100 |
-5.7 |
212,500 |
226,000 |
-6.0 |
|
Porsche |
66,100 |
70,100 |
-5.7 |
212,500 |
226,000 |
-6.0 |
|
Brand Group |
71,500 |
85,300 |
-16.2 |
224,600 |
245,400 |
-8.5 |
|
MAN |
24,600 |
19,800 |
+24.7 |
71,700 |
68,900 |
+4.0 |
|
Volkswagen Truck & Bus |
11,900 |
12,400 |
-4.0 |
36,600 |
35,700 |
+2.5 |
|
Scania |
21,500 |
21,700 |
-0.9 |
68,400 |
74,000 |
-7.6 |
|
International |
13,400 |
31,500 |
-57.3 |
48,000 |
66,800 |
-28.2 |
|
Grupa Volkswagen (łącznie) |
2,198,800 |
2,176,300 |
+1.0 |
6,604,100 |
6,524,400 |
+1.2 |
Dostawy pojazdów Grupy Volkswagen – samochody elektryczne (BEV)
|
Dostawy do klientów (rynki) |
VII-IX 2025 |
VII-IX 2024 |
Delta |
I-IX 2025 |
I-IX 2024 |
Delta (%) |
|
Europa |
174,700 |
109,200 |
+60.0 |
522,600 |
293,300 |
+78.2 |
|
USA |
37,400 |
11,900 |
+213.5 |
68,700 |
37,100 |
+85.2 |
|
Chiny |
25,800 |
57,500 |
-55.2 |
85,100 |
148,100 |
-42.5 |
|
Reszta świata |
14,100 |
10,700 |
+31.7 |
41,100 |
28,100 |
+46.6 |
|
Świat |
252,100 |
189,300 |
+33.1 |
717,500 |
506,600 |
+41.7 |
|
VII-IX 2025 |
VII-IX 2024 |
Delta |
I-IX 2025 |
I-IX 2024 |
Delta (%) |
|
|
Brand Group Core |
174,500 |
142,300 |
+22.6 |
503,100 |
373,200 |
+34.8 |
|
Volkswagen Samochody Osobowe |
95,100 |
102,700 |
-7.4 |
287,700 |
271,200 |
+6.1 |
|
Škoda |
45,600 |
21,300 |
+113.8 |
118,500 |
50,800 |
+133.5 |
|
SEAT/CUPRA |
19,800 |
12,900 |
+53.7 |
57,300 |
31,200 |
+84.0 |
|
Volkswagen Samochody Dostawcze |
14,100 |
5,400 |
+162.1 |
39,600 |
20,100 |
+97.2 |
|
Brand Group Progressive |
62,000 |
39,100 |
+58.6 |
163,400 |
115,800 |
+41.1 |
|
Audi |
62,000 |
39,100 |
+58.6 |
163,400 |
115,800 |
+41.1 |
|
Bentley |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Lamborghini |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Brand Group Sport Luxury |
14,700 |
7,400 |
+98.2 |
48,900 |
16,400 |
+197.4 |
|
Porsche |
14,700 |
7,400 |
+98.2 |
48,900 |
16,400 |
+197.4 |
|
Brand Group |
80 |
50 |
+54.9 |
2,100 |
1,100 |
+82.6 |
|
MAN |
290 |
150 |
+95.9 |
1,090 |
380 |
+183.6 |
|
Volkswagen Truck & Bus |
10 |
10 |
-42.9 |
60 |
100 |
-43.9 |
|
Scania |
160 |
80 |
+98.8 |
380 |
190 |
+101.1 |
|
International |
360 |
290 |
+26.3 |
540 |
460 |
+17.4 |
|
Grupa Volkswagen (łącznie) |
252,100 |
189,300 |
+33.1 |
717,500 |
506,600 |
+41.7 |
Źródło: Volkswagen Group