We wrześniu 2025 r. Stellantis zwiększa sprzedaż samochodów o 11,5% i utrzymuje pozycję lidera w segmencie hybryd

W trzecim kwartale 2025 roku Grupa Stellantis wprowadziła na rynek trzy nowe modele – Citroën C5 Aircross, DS N°8 oraz nowy Jeep® Compass – kontynuując strategię odnowy gamy produktowej, która w bieżącym roku obejmuje łącznie 10 premier nowych modeli.

Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis, podkreślił kluczowe wyniki handlowe:

„Z ogromną satysfakcją mogę potwierdzić bardzo pozytywny trend w zakresie napływu zamówień, zwłaszcza w segmencie B2C (sprzedaż do klienta indywidualnego), który we wrześniu wzrósł aż o 22% w ujęciu rok do roku.

Ponadto, w trzecim kwartale 2025 roku europejski rynek odnotował znaczący wzrost sprzedaży modeli Citroën C3 i C3 Aircross, FIAT Grande Panda oraz Opel Frontera, co pozwoliło na zwiększenie naszej sprzedaży samochodów osobowych o 4,4 punktu procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając łączną liczbę 422 000 pojazdów.

Ogólnie, łączny udział w rynku w trzecim kwartale osiągnął poziom 15,4% w krajach Unii Europejskiej, przy sprzedaży 549 000 samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Wynik ten pozycjonuje Stellantis jako drugi co do wielkości koncern motoryzacyjny w Europie, ze znaczną przewagą nad konkurentem zajmującym trzecią pozycję.”

Źródło: Stellantis